diumenge, 24 de març del 2013

LA "PRUFESSÓ", OJU PALIGRU...

Des del darrer post han passat moltes coses: habemus papa, una altre Salve al sac, pedalades varies i ara arribo de Bastiments amb esquís de muntanya... Amb la Lidia vaig tornar a pujar a Rocacorba i amb en Gerard vam fer la volta Olot - Banyoles. Vaig assistir també a la marxa de Fontcoberta, molt ben parida, tot i que pel meu gust i estil massa trencacames i cap pujada llarga...Pla de l'Estany... 
Ja tenim papa... i sudaca, tot i que per molt de twiter que diguin continuen com els indius amb senyals de fum "fumata blanca, habemus papa" Com cada any a la Plaça per la processó dels Dolors a escoltar La Salve, collons quin nivell! la veritat es que només hi ha dues circumstàncies a l'any que em posen la pell de gallina a Besalú: El Cant de La Salve i la Principal de la Bisbal tocant Sardanes a la Plaça per Sant Prim. Sempre m'he preguntat com collons un cop s'ha acabat la Salve no es pot aplaudir... vestes i més vestes fent callar la gent, no es pot ni respirar... per l'amor de Déu!... un aplaus si us plau ! Vaig veure una imatge dantesca: una vesta fent callar una criatura que devia tenir 2 anys...quan va beure el de la vesta encara plorava més... si algú té un atac de cor a la plaça quan es canta la Salve: primer es canta i quan s'acabi ja avisarem el metge...o a la funerària... habemus idiotus.
Parlant de prufessons, avui n'he viscuda una de molt més interessant: la prufessó de pujar a Bastiments amb esquís. Hem sortit del parking del Xalet del Pastuira amb la Lidia i en dues hores ens hem plantat al cim de Bastiments, ens esperava l'Eruk i la Ruth a dalt. Potser una vintena d'esquiadors i una altre vintena de "caminantes" eren allà dalt. Una boira de collons, però gass fins a dalt. Sort que els bombers (suposut) tips de recollir gent han posat banderes a la pala per no perdre el rumbu. Bona feina !

Pic de Bastiments (Ull de Ter)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada