dimarts, 10 de maig del 2011

FONTCOBERTA AMB ELS NENS i XALANT PER LA SELVA DE LA MIANA

Diumenge, els companys de Vici de Bici de Fontcoberta van oferir uns circuits molt ben trobats pels nens a la tercera prova de l'Open Gironí Infantil de Ciclisme. Tres nens del Club hi van participar: Pau Trill (Benjamí de segon any) i Pol Garcia i Jan Bosch (Principiants de primer any) Vaig anar-hi en bici, cap al Junyell, Can Roset, Gr del Ser, cementiri de Serinyà i Pla de Martís fins a Melianta. Un cop allà vaig agafar els nens i vam anar a fer un parell de voltes al tram més tècnic del circuit perque el tinguessin una mica assumit, collons ! deu ni duó ! Aquesta mainada si s'engresquen a pedalar ens treuran la pols a tots, amb 8 anys baixaben per uns tobogants (tipus Desfrenada de l'any passat a sota can Met Riu) amb aquests circuits segur aprendran moltíssim a pedalar. Enhorabona a l'organització per fer uns circuits exigents,  a trams tècnics i molt divertits i ben trobats pels nens. La tornada la vaig fer pel mateix camí, però quan tenia de pujar per la trialera del Ser fins a Can Roset em va fotre mandra, la serp que vaig trobar al Pla de Martís quasi em fot a terra... o sigui que vaig tirar carretera avall fins a Besalú. A la tarda em va tornar a venir el mono i vaig anar a fer un coll de Bruc i Sagrat Cor (18 minuts, no hi ha maneres de baixar el temps de Can Costa a Coll de Bruc...)

 La carrera dels Principiants (foto: http://opengirona.blogspot.com/)

Avui, dimarts dia 10, he fet una ruta força interessant, pujades tècniques, molt de corriol i molt lluny de casa en pocs quilòmeters. Vaig a Sant Fruitós i agafo el Gr fins a Coll de Salom, una pujada d'aquelles que m'agraden, amb seccions curtes, però molt dretes. La baixada del coll de Salom pel Gr fins al Torn és realment bonica i pràcticament del tot ciclable. Llavors he agafat l'asfalt fins al Sallent i he fet una altre pujada d'apretar les dents per trobar la pista de Pruan, pujada ferma, maca i sense canvis de ritme. A dalt a Pruan he baixat pel camí de la casa en runes de Pruan i que surt a la pista de Can Jou. Aquest camí és molt ben parit quan es pot ciclar, qua no, paciència que són trams curts, també hi ha alguna secció una mica tècnica, però ben superable. Un cop a Can Jou he anat a buscar la forta pujada de la Serra del Mor fins a trobar el collet de Montiró, Font de Planells, Coll de Bruc, Sagrat Cor, trialera de l'ametller i cap a casa. Una rutra interessant, sobretot si t'agraden els camins tècnics i les pujades dretes, el darrer descens de la serra del Mor a Besalú és pata negre, la cidereta del pastís !
Total: 36 km i 1100 metres de desnivell en 3 hores aproximadament.

El bonic poble d'El Torn del municipi de Sant Ferriol

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada