diumenge, 7 d’agost del 2011

LA RUTA DEL TER, BTT EN FAMÍLIA

Viatjar en bicicleta és molt interessant i et permet gaudir de l'entorn mentre viatges, amb aquesta idea ens vam proposar fer la ruta del Ter, de l'estació de Vallter 2000 al Ripollés fins a la gola del Ter a l'Estartit. En total surten uns 180 km repartits de la següent manera: Vall ter - Ripoll (50 km), Ripoll-Roda de Ter (de Ripoll a Borgonyà en tren per estalviar el tram de carretera i camins inexistents, 20 km), Roda de Ter - Anglés (56 km), Anglés - Girona (18 km) i Girona-L'Estartit (Girona-Flaçà en tren pel mateix motiu, 36 km). La ruta està perfectament senyalitzada i va seguint el curs del riu mentre ho permeten els camins, quan no es possible fa servir alguna carretera local amb molt poc trànsit.
De Vallter a Ripoll seguim la carretera i a Camprodon agafem la pista que passa a l'altre costat de riu fins a Sant Pau de Seguríes, tot seguit agafem una pista molt maca que ens porta a la ruta del ferro a Sant Joan les Abadesses fins a Ripoll, en aquest tram hem de travessar el Ter amb aigua fins a genolls. La segona etapa comença divertida pujant al Tren amb les bicis per començar a pedalar a Borgonyà per uns camins molt macus al costat del riu i passant diverses granges de bestiar fins al bonic poble de Roda de Ter, ja a la província de Barcelona. L'etapa de Roda a Anglés no té res a veure amb la resta, és una etapa molt maca, però durilla. La travessa de Sau a Susqueda és espectacular amb els pantans plens a bessar, però el camí, molt trencacames, castiga a la meva companya que un cop arribats a Anglés no pot continuar  per molèsties musculars massa fortes per continuar. L'endemà una etapa de relax d'Anglés a Girona pel carril bici que fem el meu fill Jan de 9 anys i jo en solitari per arribar a la plaça Catalunya on ens espera la meva companya i fem un bon sopar. La darrera etapa la comencem pujant al tren a Girona fins a Flaçà per estalviar-nos el trànsit de Sarrà de Ter. Etapa bonica que ressegueix el Ter fins a la Gola del Ter a L'Estartit on acabem remullant-nos a la Mediterrània després de 5 dies de viatge.