diumenge, 24 de juliol del 2011

COSTABONA EN BTT

Avui tenia de ser un gran dia... i així ha estat ! Sortim de Besalú en Marc, en Xevi, en Quim, en Victor i un seu company de Girona i jo. Ens espera un gran dia d'Alpinbike ! Arribem a dalt l'estació de Vallter 2000 i fot una rasca que deuniduó. Comencem a arrossegar aviat les bicis fins a la portella de Morens, allà dalt trobem una colla de runners francesos que van direcció les crestes de rotjar. També veiem un grapat d'aligues i dos remats d'isards. La pujada al Pic de Roca Colom (2500 m) la podem fer a cavall de les bicis... no sense esforçar-nos una mica. A dalt fem un most i baixem a tot tai fins a coll de Pal. Ara pugem, bé... arrosseguem les bicis de nou fins al Pic de Costabona. La boira fa acte de presència i després un altre petit descans baixem a trobar el camí pel mig de la boira... vaques, cavalls... i altres espècies. Arribem a la collada Fonda i baixem pel Gr on gaudim d'un fabulós descens pel mig de tot tipus de bestiar...de mica en mica els hi perdo la por: cavalls, xais, vaques, vadells, un toro... arribats a Setcases tradicional bany fins a la clavía dins el Ter i dinar al Pirineu.
Pels que venim de la muntanya i pedalem com jo, poder pujar un cim de 2500 metres com el Roca Colom sense fer ni un peu i baixar a tot tai pels prats esquivant pedres i bestiar és un plaer dificilment superable. Ostia que bé!!!
Detall de la ruta: Vallter 2000, portella de Morens, Pic de Roca Colom, Coll de Pal, Pic de Costabona, Roques del Mercer, Collada Fonda i Setcases pel GR.
Total: 20 km, 400 metres positius i 1200 negatius.

Descens del Costabona des de les Roques del Mercer fins la Collada Fonda

He fotut la pota abans de sortir ja que he posat l'orientació de l'optica de la càmera al revés... total que he tingut de convertir el video en un altre format per poder girar-lo i ha perdut una mica, tot i així crec que val la pena.