divendres, 23 de setembre del 2011

E FOSC… E NEGRE NIT…

Avui he fet la darrera escalada a coll de Bruc del vespre de la temporada… Com ja vaig dir fa uns quants posts… només em falta pujar al Sagrat Cor per Coll de Bruc amb els ulls tapats. Avui he pujat de clar… però he baixat negre nit, un vespre pata negre. He sortit a ¾ de 8 del vespre i quan he arribat a Coll de Bruc es ponía el sol. A dalt del Puig Cornador (Sagrat Cor pels religiosos, hi ha una ermita del sagrat Cor de Jesús al cim, però la muntanya es diu Puig Cornador) he vist un color taronja fosc a la zona de vall ter, el sol deia fins demà i unes llumetes especialment boniques al golf de Roses, el bonic perfil del Montgrí i un Besalú viu, que prepara la Festa de Sant Prim i Sant Felicià. No m’he pogut estar de contemplar tant bonica estampa, que si bé estic molt acustumat a veure, en aquest horari de l’adéu del sol era realment preciosa. Quan he tirat avall pel corriol ja era tot fosc… arribat al collet de la Serra on agafes la pista encara hi había llum i gas a la burra fins a la cruïlla del collet de les tres pedres. Creieu-me, al mig de la trialera de l’ametller no veia tres a cavall d’un burro i anava a tota castanya, anar traçant, quasi per intuició un camí que conec de memoria, era extraordinari, he estat a punt de fotre’m de llorus, però he arribat a l’ametller i la claror, bé, una mica més de visibilitat al sortir del bosc m’ha fet baixar ràpid per avall. Tot i així m´he fotut a terra just abans d’arribar a Mas Pitre (ja negre nit) amb molta sort… un pelat al junei i ja està. Al pont vell quasi atropello a un turista que em diu: las luces carai ! Collons, potser si tindré de preparar el llum i un timbre, tot i que per esquivar als turistes aniría millor un timbal… Potser tindre de matinar i llevar-me a les 7 del matí per pedalar… em fot mandra tu, demà carregaré la batería del llum.

 oju paligru amb els turistes, n'hi ha que van carregats amb bala !

2 comentaris:

  1. jeje nosaltres ahir com molt dies quedem a les 19.00 als sacs i amb crtra cap Olot, vam tenir algún percanç pel camí...i arribavem a Besalú a les 20.30 tota la baixada apartir de castellfollit fosc, per crtra no hi ha problema, llàstima que hi ha cotxes... a l'altura de Sant jaume un animal que sortia del poligon en forma de ralli ens va anar molt just...(de totes maneres tb hi havia 3 animals sense cap llum amb bici)un per cada cantó i tots sencers...
    No es pot jugar amb la vida, apartir de la setmana quevé llum a davant i a darrera!!!
    Si et vols apuntar un dia digamo...tu o algún altre desfrenat!!!
    Percert merci per lo del diari, quan m'ho van dir em pensava que em prenien el pèl!!

    Salut company!!

    ResponElimina
  2. de moment la carretera la deixo... però ja hi cauré... en Gerard Portas hi va de tant en tant i en Pont ara ha començat. Ja els hi diré que es posin en contacte amb tú. força pedals !

    ResponElimina