divendres, 11 de novembre del 2011

FESTEJANT AMB LA "FLACA"

Fa dies que pedalo amb la "flaca" i és que rentar la bici em fa mandra (ara està neta i apunt per sortir) però des de les darreres pluges em fa mandra embrotir-la. Porto una setmana amb l'India de rodes primes: Mare de Déu del Mont, Xenacs i avui coll de Coubet de Vallfogona. Tinc una relació amb la "flaca" molt entranyable, és la meva Conor Wrc2 de MTB amb rodes primes amb la qual vaig viure la meva introducció al mountain bike i vam fer plegats el viatge a l'India... tenim un amor particular, feia dies que no la treia a passejar i en una setmana a fet més de 100 km i s'ha portat com una campiona. L'escalada a la Mare de Déu de Mont va ser molt especial, els que hi heu pujat ja ho sabeu, i els que no, pugeu-hi. Paga la pena l'esforç. Contemplar majestuós el massís del Canigó, el Pedraforca, la vall del Fluvià, el puig de Bassegoda i molt especialment la bonica Tossa d'Espinau et fa sentir feliç i sobretot afortunat... i amb una visió que va cautivar a i cautiva a tants, com a Mossèn Cinto anys enrera, el llit del qual encara es pot visitar al Santuari i on el meu pare i va dormir (al mateix llit) amb dues persones més ja fa uns quants anys... no sé amb quí, però tampoc és rellevant. A Xenacs i vaig pujar-hi ahir i va ser una ascenció maca, les fulles tapaven la part baixa de la pujada i els tons ocres donaven una bonica estampa mentre pujava, el Puigsacalm, majestuós,  m'alegrava el dia i el Pirineu nevat m'obria la porta a un altre esport que aviat li donaré la benvinguda. Per entrenar penso que la pujada a Xenacs és molt interessant: 5 km i 350 metres de desnivell, a més, no passen cotxes, hi ha la barrera posada i si bé a la pujada és força indiferent, sí que a la baixada ho agraeixes i... baixes com un tiru. Avui volia anar a Vallfogona (tinc la "flaca" a Olot i abans de dinar festejo amb ella) Només tinc 1 hora, o sigui que he arribat a Coll de Coubet i per vall. M'agradat, és una pujada llarga, força suau (només alguna rampa molt curta del 10%) la mitjana estarà al 5% més o menys. La visió de la vall d'en Bas quan guanyes alçada és maca i el trànsit pràcticament nul. Demà miraré de fotre-li banyes a la "flaca" i agafar la doble per fer algún corriol... no li comenteu a l'India, només faltaria que s'enterés del meu "rollo" amb la doble i em fes la punyeta.


1 comentari: