dimecres, 13 d’octubre del 2010

EL MONT

Per fí s'acabat l'aiguat. Semblava, ja ho vaig avançar, el diluviu universal ! Les cames feia un parell de dies que em feien pessigolles... a més, estic de vacances. Vaig aprofitar ahir per anar a caçar bolets (els bolets no es busquen: "es cacen", sense escopeta) Un parell de cistellots petits de rovellons, algun pinatell, dents de rata i llengues de bou... en vaig deixar uns quans que crec eren bons (algú m'ha dit molt bons... però no els conec) Aquest matí tocava fer marxar les pessigolles de les cames. L'escalada a la Mare de Déu del Mont, és molt ben parida, però sempre fa mandra fer-la, avui però era ideal: mono de pedalar i fang per tot arreu, era la opció més recomanable. Surto tranquil cap a Beuda, passo per la cantera, trec el plat gros a la rampa que hi ha just a sota can Trias i arribo a la cruïlla de la veritable ascenció en 31 minuts. Hem trobo bé, la temperatura és agradable i la solitud m'acompanya tota l'estona. Quan porto 1 hora justa arribo a la cruïlla de la carretera que puja de Cabanelles. Torno a posar el plat gros, em trec un plàtan de la butxaca  que me l'acabo just a les primeres rampes de sota Falgars. Estic motivat i feliç, la vista a l'alçada de Roca Pastora és espectacular amb la boira baixa de sota i l'aigua passa per l'asfalt a tot tai. Arribo a Sous i em dopo una mica: un parell de gels de clambuterol per superar el que per mí és sempre el més dur: de Sous al Pla del Solls. Agafo la primera paiella i vaig dopat com un crack, pujo a 10-11 km/h tota l'estona fins a dalt. Les pulsacions des del darrer revolt on es veu Espinau fins a dalt són de 178, o sigui que amb 42 anys...  feu números. He tardat de la porta de casa a tocar el clatell de Mossèn Cinto 1: 39 hores. Fot una fred que pela, vent i estic moll. Hem poso la jaqueta i per vall en 49 minuts de descens perillòs (la carretera estava molt molla i patinava un xic)
Total: 44 km a 17,7 km/h i 1150 metres de desnivell en 2:28 hores.


3 comentaris:

  1. Ja t'he vist passar!!! Ja en veig un altra que es comença a enganxar a la carretera.

    ResponElimina
  2. si noi, cada cop ho tinc més clar... a veure que passa. De moment vaig amb sliks primes, però tindré de fer un pensament.

    ResponElimina
  3. Si algun di vols la meva (per talla t'aniria bé) m'ho dius i te la deixo.

    ResponElimina