PETIT TIBET EN BTT

L’itinerari complert és la unió de dues grans rutes: SPITI & KINNAUR i MANALI – LEH.


Llibre de ruta
La ruta SPITI & KINNAUR comença a Shimla 2132 m., antiga ciutat colonial anglesa i capital actual de la regió d’HIMACHAL PRADESH. Es segueix la carretera National Highway 22 (NH-22)

amics per sempre !
Primer puja fins a Narkanda per fer un llarg descens fins a trobar la vall del riu Sutlej, i la carretera remunta el riu fins al pont de Khab. Aquest tram de la ruta, el KINNAUR, és majoritàriament Hindú i el paisatge és d’estrets engorjats. A partir d’aquest punt l’engorjat es deixa per fer una ascensió de 1100 metres en tan sols 28 km. fins al magnífic poble de Nako, de marcada influència tibetana. En aquest punt trobem el famós MALLING SLIDE, on les guies ja avisen que sol haver-hi greus problemes d’esllavissades i que és normal estar parat a Nako esperant que arreglin la carretera. El GREF, l’empresa amb més treballadors de la regió (mà d’obra per reconstruir la carretera) hi són presents. En el nostre cas, l’esllavissada era molt important i la previsió de poder continuar era de 5 dies, de fet, els camions van tardar aquest temps a poder passar.

Gran esllavissada a 3800 m. el famós "Malling Slide"

Sortosament per nosaltres, dos militars hindús ens van fer de portejadors per passar, primer les bicis i tot seguit el carro. Un cop superat el Malling Slide, un llarg descens ens porta a la Vall d’Spiti, ara amb un paisatge més obert, verd i alegre que al Kinnaur. A Tabo trobem un Monestir amb més de 1000 anys d’antiguitat i la influència és majoritàriament budista a mesura que fem quilòmetres. És una zona molt rica en monestirs, Stupes i tot tipus d’influències tibetanes. Passem el coll de KUNZUM LA, 4501 m., únic coll de la ruta SPITI & KINNAUR, totalment sense asfaltar tant en pujada com en baixada i en moltíssima neu quan hi passem, el descens, va ser sens dubte un dels trams més durs de la travessa.

Kunzum La, 4501 m.

Arribem a la vall del riu Chandra i a l’enllaç de la carretera MANALI – LEH, on millora considerablement la carretera (concretament a Grampho)
Comença ara la ruta MANALI – LEH, que puja, baixa, puja fins al poble de KEYLONG, poble més important que trobarem fins al final de ruta. El primer coll d’aquest tram és força llarg, el BARALACHA LA, 4918 m., a trams asfaltat, a trams sense asfaltar i amb molta maquinària i treballadors per arreglar-la.

Baralacha La, 4918 m.

Entrem al LADAKH, regió de JAMMU & KASHMIR, el paisatge és àrid i molt diferent al que havíem vist fins ara, estem a més de 4000 metres durant una setmana, i per tant, la temperatura és més freda i la vegetació escassa. Dos colls seguits, el NAKEELA LA, 4937 m, i el LACHULUNG LA, 5077 m. Separats per un gran plató a 4700 m., el WHISKY NALA. Aquesta va ser l’etapa més llarga i dura de la travessa. A partir d’aquí entrem al MOREI PLAINS, un desert a 4700 metres d’altitud, ample en 4 i llarg en 40 km. completament planers. Tot seguit l’ascensió al TANGLANG LA, 5328 m. (segon coll més alt del món apte per a vehicles) et posa a prova, però la bona aclimatació dels darrers dies, la fa una etapa durilla, però no pesada.

Tanglang La, 5328 m.

A partir d’aquí la carretera baixa a buscar el riu Indus per arribar plàcidament a la ciutat de LEH, 3563 m. (capital del Ladakh) En total 19 dies seguits de bicicleta per unir les ciutats de SHIMLA i LEH (1020 km)

Leh, punt d'arribada
Pedalant a 5300 m. d'altitud
 
 
La bonica Vall d'Spiti al Petit Tibet


Petits monjos al Monestir Budista de Tikse

Les Dabhas de Sarchu, un bon lloc per passar la nit al Ladakh

Hotel "Casa Nostre" a 4600 m. (Morei Plains)

Pedalant a la Vall del riu Chandra

Una merescuda cervessa al Golden Dragon de Leh (Ladakh - Índia)


Índia, un país de grans contrastos



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada