dimarts, 3 de gener del 2012

BRACONS, un coll que fa patxoca

Vaig començar l'any pedalant amb en Marc, això em va animar, treure la mandra del pedalar hivernal al meu company, és un èxit ! ens ho vam passar bé. Vam sortir a les 11 del matí per fer la pedalada del dia 1: can Terradas, collet de la Serra, investigar un corriol per pujar al Sagrat Cor, que per cert no vam trobar, però hi és i ja el trobarem un altre dia amb la calma. Un cop al Sagrat Cor vam anar cap a Bet, Can Badia, Sant ferriol i cap a casa. El dia 1 va ser un dia bonic per pedalar: bona temperatura, vista extraordinària del cap de Creus i la Garrotxa i sobretot, un dia per fer baixar els torrons i treure el mal de cap del cava del vespre...
Avui tenia ganes i estava motivat per pujar un coll, però Canes em feia mandra, he sortit d'Olot a 3/4 de dues plegant de treballar amb l'objectiu clar d'anar a Coll de Bracons, no hi habia pujat mai i em feia molta ilusió. A mesura que t'acostes a Joanetes el pendent es comença a empinar i són 7 km amb un desnivell important i una mitjana del 10% aproximadament. Quan queden 4 km està senyalitzat a l'asfalt a cada km i als dos darrers cada 500 metres. No passa ningú per la carretera i això s'agraeix, el monumental Puigsacalm crec que et fa pujar feliç i un se sent afortunat de contemplar tanta bellesa natural mentre fas el que t'agrada... les cames tiren soles, trinxat però feliç i un s'acostuma a la tibentor de cames de seguida. A dalt una dotzena de cotxes d'excursionistes que van al Puigsacalm o a la font Tornadissa. El descens molt ràpid, massa... puntes de 60 km/h sense cap vehicle però al loru! zones humides i perilloses si vas ràpid. De sobte adelantu un rodes primes de veritat, o sigui: un carreteru, que quan jo arribava a dalt ell també pel vessant de Torelló. Quan arribo a Joanetes respiru del vertiginós descens i vaig a bon ritme fins a Olot. Total: 35 km i 710 metres de desnivell en 1:49 hores (19,1 km/h)

Perfil molt ben parit del vicibici

3 comentaris:

  1. Molt xulo fer colls, pel voltant d'Olot, el meu preferit és coll fred t'el recomano la carretara molt solitaria l'unic que és un coll durissim!!

    ResponElimina
  2. Jo encara el tinc pendent. A veure si t'atreviras a venir a la remences ??????????? ;)

    Jo deixo anar el repte.....

    ResponElimina
  3. no m'escalfeu....que massa calent que vaig!

    ResponElimina