divendres, 9 de març del 2012

VIS A VIS AL PI DE SANT JOSEP

Començo la setmana amb un coll de bruc al Sagrat Cor, no hi ha res millor que un bon inici de setmana, que per cert, semble que la primavera comença a ensenyar l'engonal... en un plis: camacurt i a suar com un godai. El dimecres a l'hora del vermut aprofito les dues hores i mitja que tinc al carril bici, el meu objectiu Les Planes d'Hostoles, tinc ganes de rodar per començar a preparar la marató dels Monegros. Surto ràpid i no afluixo enlloc, passo les Preses, en Bas i enfilo el Coll de Bas per fer la llarga i lleugera baixada fins a les Planes, a la tornada em començo a notar les cames abans d'entrar a Sant Feliu de Pallerols, això de pedalar amb el plat gros passa factura als que estem acostumats a fer sèries més curtes. Hem recupero just abans del tram asfaltat per tornar a pujar al coll de Bas i torno a rodar ràpid fins Olot. Al final objectiu complert: 50 km i 420 metres de desnivell a 22,6 km/h (2:14 hores) La propera prova la vull fer doblant el quilometratge i reduint (evidenment) la intensitat. La sidereta de la setmana ha estat avui sense cap mena de dupte, tot seguint les indicacions de l'Indiu, que semble que ha tornat, ja era hora collons! el meu objectiu era el corriol de Puig Hortós a Serinyà que van netejar per la marxa de Serinyà. Així que vaig cap a l'Hotel de Sant Ferriol, travesso el Junyell, cuidao! passa aigua, i enfilo fins el collet de Besalú (però jo sempre li diré Pi de Sant Josep, per la seva proximitat) sense temps per refer-me, vaig feliç com un tornabís, em dirigeixo al Puig Hortós i al fabulós descens pel vessant de ca n'Hortós, un cop acabat el corriol tiro avall per la pista i just a la paella d'esquerres agafo el corriol a la dreta (senyalitzat Serinyà) i avall. Al principi té algun petit entrebanc, m'he fotut una galeta considerable.... sense conseqüències, però és del tot ciclable. Vaig seguint les indicacions "Serinyà" i quan no n'hi ha sempre a la dreta. El darrer km. és rapidíssim, xulo, orgàsmic....un cop a la pista vaig a travessar el Ser pel passallís just abans de ca n'Illa, passo ara el passallís del Ser de can Illa, cuidao! passa aigua, ara enfilo per la ruta negre del pla de l'Estany, possiblement (no és la primera vegada que ho afirmo) la millor pujada en Btt pels voltants de Besalú. Al principi m'emprenyo una mica... ha passat la màquina i han arreglat la pujada... aquells trenca aigues tant poderosos que moltes vegades et feien posar un peu a terra... la dificultat de la pujada ha baixat considerablement. El tram final, però, la màquina no hi ha passat (espero que no hi passi) i la pujada es converteix tècnica i ben parida com sempre. Un cop a dalt el Pi de Sant Josep torno a baixar pel mateix camí i a la paella per anar a Serinyà tiro avall cap a can Hortós, Juinyà i cap a casa. A l'alçada del torrent de Castilla trobo en Willis que bé del Cos... qui el va parir, aquest tampoc para !
En total 21,5 km i 650 metres de desnivell a 14,2 km/h en 1:35 hores.
Un vis a vis molt gratificant al Pi de Sant Josep, un entreno realment interessant: fortes pujades i corriols ràpids... en tant sols una hora i mitja... Aneu a fer-lo ! us caurà la baba !



Collet de Besalú o del Pi de Sant Josep

2 comentaris:

  1. Lato,

    Galeta considerable??? un ostiot de cal ample!!!, de ben segur... tal com baixes... impressionant anar al teu darrera!!!

    sembla prou interesant... un dia d'aquests em torno a posar en les teves mans i ja m'hi pots conduir!!!



    Salut!!!

    ResponElimina
  2. hola company! un festival, per cert el març ho tinc cardat però al mes que bé podem quedar un dia si vols, un divendres... se m'han acabat ara els dilluns.
    salut !

    ResponElimina