divendres, 15 d’octubre del 2010

ESPINAU, LLIURONA i CREU DE FAJA

Aquesta setmana tenia ganes de fer una pedalada de gran fons: Besalú - Girona - Olot - Besalú. Ahir vaig anar a veure un parell de llocs amb el cotxe i em va semblar que l'estat de les pistes em farien patir un xic, i és que ja en bones condicions, tinc els meus dubtes si aconseguiría el meu objectiu. Decideixo aparcar la pedalada per més endavant, potser ja per la primavera. Surto decidit a anar a l'Alta Garrotxa, de fet, amb el desnivell que hi ha crec que no trobaré fang, el fang és a les valls i no a la muntanya. El meu objectiu és fer asfalt a les valls tant d'anada com de tornada i així gaudir de les pujades que vull fer: Espinau i Creu de Faja. Agafo la carretera de Beuda, font de la Quera, Can Trias i Rajolins (30 min) Quan arribo a la cruïlla  de la casa d'Espinau m'adelanten els primers 4x4 "caçadors de bolets" i arribo al Coll d'Espinau (1 hora) vaig tirant fins al Coll de les Canals del Caritg on hi ha 10 ó 12 cotxes, Creu de Lliurona (4 ó 5 cotxes més) pobres roveions !!! baixo fins al Coll de Teies on em contemple magestuós el Puig de Bassegoda i enfilo la llarga pujada fins a Creu de Faja (2:05 hores), Sant Andreu de Guitarriu, el Serradell i comença un llarguíssim descens fins a Sadernes (8 km) la pista està perfecte (diría inmillorable) no hi han basses ni fang i està humida, pots córrer ja que l'adherència és molt alta en aquestes condicions. Un cop a l'asfalt ja no el deixo fins a casa. Passo per Montagut, Tortellà, Sales de Llierca, el Burró, el Clot, Can Batlle i Besalú. Una volta molt xula, durilla però de bon ciclar i amb una panoràmica realment bonica.
 Total: 53 km i 1425 metres de desnivell a 16 km/h (3:18 hores)


Coll d'Espinau

3 comentaris:

  1. Molt maca aquesta ruta, em sembla que està penjada al wikilok, algun dia probaré de fer-la però a un ritme més baix. Ja poden tremolar la gent d' Oix.
    Segur que ja no queda cap robelló a la zona d' Espinau amb tants boletaires.

    ResponElimina
  2. bé, tu baixes de les 3 hores segur, en quan als bolets, estic d'acord, si en queden es perque els boletaires són cecs !

    ResponElimina
  3. No vagis tan cremat amb la bici,i veuras els bolets de cavall estan,recorda en Colom amb les murgules,jajaja,va ser una passada aquell any !!!

    ResponElimina