divendres, 25 de febrer del 2011

EL PI DE SANT JOSEP, PUIG HORTÓS I SAGRAT COR

Tenia ganes d'anar cap a la zona del Pi de Sant Josep. És un lloc molt interessant per tots els vessants d'accés i feia dies que no hi anava. He pujat per l'SPA de Sant Ferriol tot travessant el Junyell i al km 5 (paiella d'esquerres) he seguit la pista cap a la dreta a buscar l'accés a la carena que ha d'anar a trobar el GR i que un cop net podria ser un enllaç interessant. He fet 1,8 km bastant planers passant basses de senglar, algún arbre al terra i un petit collet ple de fóssils molt similar al que vam passar fa dues desfrenades al camí de Can Bet. 


Quan s'ha acabat la pista hi tenía d'anar a peu m'ha fotut mandra, m'he situat una mica i he decidit recular (ja hi faré una exploració complerta el dia que quedi amb un biker de pagés, que és l'amo d'aquest territori) Continúo pujant fins al Collet de Besalú del Pi de Sat Josep.


La idea inicial era anar a Briolf a buscar el Coll de guixeres i tornar per Ca n'Illa, però vaig tard i decideixo fer un dels descensos més ben parits de la zona: el descens de Puig Hortós (m'el coneg molt bé i baixo molt i molt fletxat !) Ja hi vam passar en una prova de l'open natura de fa uns quants anys i la gent hi va flipar bastant. Un cop a baix m'en vaig cap a Can Roset i com que encara falta una hora per anar a buscar l'hereu, pujo al Sagrat Cor per la pista normal i baixo per la trialera de l'Ametller a tot gas i a buscar l'anella verda, can batlle i cap a casa. Bona ruta, divertida, amb zones fangoses al pi de sant josep però que compensa molt, sobretot pel fabulós descens de Puig Hortós. La propera vegada que pedali per la zona tinc ganes d'anar a Briolf, Coll de Guixeres i tornar a pujar al pi de Sant Josep per ca n' Illa per baixar per Puig Hortós, o sigui: integrat al Pi de Sant Josep.
Total: 31 km i 890 metres desnivell a 14km/h en 2:15 hores aproximadament.

autorretratu al collet de Besalú

Ara m'en vaig una setmaneta a esquiar a Andorra en família, o sigui que toca aparcar l'eina uns dies i encerar esquís, fer la maleta i pensar amb el banyador per desintoxicar-me a Caldea... quina mandra tant ben parida !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada