dijous, 3 de juny del 2010

CAMINS I CORRIOLS DE BEUDA

Avui he fet festa, i que collons, a pedalar com sempre ! La meva idea era intentar enllaçar els màxims corriols possibles de la zona de Beuda, per a coleccionistes fanàtics de camins de cabres... Surto del pavelló i vaig a Can Batlle, El Clot, travesso la rotonda i agafo el camí de la Bruguera, molt macu i poc conegut fins a trovar la carretera que puja a Gircós. Ara trenco a l'esquerra per la pista que va direcció Beuda, travesso la riera de Boaranc (encara passa aigua, quin plaer !) i continuo pujant fins als camps de Mas Perer on trenco a la dreta en descens fins creuar la riera dels Rajolins (sec com sempre) i trobo el PR Besalú-Beuda (Clot de La Codina) Ara faig la pujada a mà dreta (en diuen la pujada de les aigues) i a dalt el coll trobo la cruilla de camins de Ca n'Oms de Guixars, agafo el corriol a la dreta fins a Mas Gircós. Tot seguit agafo la pista i el primer trenacnt a l'esquerra, tota bora de camp fins a la pista bona que a l'esquerra també em porta fins a Ca n'Oms de Guixars. Passo per la pista que passa darrera la casa i vaig tirant fins a una cruilla a l'esquerra (jo li dic la pujada de l'Angel, ja que me la va ensenyar ell) puja molt fort però ciclable, és una pujada magnífica ! Quan arribo a una cruilla giro a la dreta per baixar per un camí molt maco fins a Can Felip. Ara trenco a la dreta, passo per Can Feu (quina maravella de lloc !) i baixo per l'esquerra, trec la cleda de bestiar i continuo ara direcció La Masó i Santa Mª de Palera pel camí. Quan arribo al Pou, travesso la riera (seca) i vaig pujant fins a Can Prim. Ara baixo pel corriol fins a la pista de Vinyals i un cop a la pista pujo amunt i just abans d'arribar a Can Riu i Can Ribes, agafo el corriol a l'esquerra que segueix la valla i en bonic descens fins a sota el Viaducte (sota Can Barraca) Com que porto marxa al cos pujo a Bellestar i segueixo el Camp per camins fins a la Riera de Capellada (just a sota Vinyals) Pujo a trobar la carretera de Beuda i la travesso a Can Solei, dono la volta al Camp de Vol d'en Sidro per tornar a sortir a la carretera de Beuda. L'agafo i la deixo al pont per una pista que es converteix en camí fins a la carretera de l'abocador. Ara travesso la carretera i agafo el camí que puja just al davant (molt maco) i surto a sobre Lligordà. Ara pujo per la trialera de Lligordà (1 peu a terra, per un collons de branca) crec que es pot pujar bé, però és força tècnic. Un cop a dalt la pista, travesso recte pel corriol que en baixada em deixa a la pista de La Masó i quatre camins. Corriol de Sant Domingo fins a trobar el Camí de Conques fins els dipòsits, travesso la carretera i agafo el Pi de Conques fins a la carretera de Beuda a l'alçada de Can Privat.... Collons, ja porto 23 km i és hora d'anar cap a casa, baixo dons per la carretera de Beuda fins a Besalú.
Si us agraden els corriols tant en pujada com en baixada, us ho recomano !

Adjunto mapa de la zona, bastant bó.